Poznámky ze dvou panelů ISC v Ženevě

Ježdík  |  ostatní  |  11.02.2019

Poznámky ze dvou panelů a interview, které se uskutečnili při International Sports Convention v basketbalové sekci, který se konal 5. – 6. prosince 2018 na výstavišti v Genevě.

Global basketball best practise in media and marketing

Turecko je země, kde basketbal patří k místní kultuře a patří k nejpopulárnějším sportům (sledovanost a zájem fanoušků 45 %, Čína 50 %, USA 43 %). Přesto se v oblasti marketingu a sponzoringu k dosažení požadovaných výsledků. Pro všechny se tak objevila silná výzva.

Základy:

  • velmi silná domácí liga
  • nebylo formalizované uspořádání kurtu
  • velmi málo zápasů přenášela televize
  • chyběla korporátní identita
  • na kurtech nebyly led panely
  • velmi omezené možnosti pro sponzory a jejich vizibilitu a reklamu
  • týmy se účastnily více soutěží, ne pouze nejvyšší domácí ligu

Implementace:

  • vytvoření evropského formátu zábavy
  • vývoj a vytvoření zábavního programu – ne pouze utkání
  • vytvoření korporátní identity
  • zapojení hráčů do marketingu celé ligy, zvýšení komunikace na všech úrovních – „hráči jako hrdinové“
  • zahrnutí sponzorů ligy do „zábavního“ programu --> vytvoření jedinečného obsahu pro fanoušky prostřednictvím sponzorů
  • zvýšení mediální vizibility

Vliv sponzoringu na:

  • ligové kampaně
  • marketingu jednotlivých eventů
  • all-stars program
  • sponzoři chtějí své hrdiny a pomáhají tvořit marketing a popularitu – dávají na to peníze – lize, klubům
  • díky „hráčským hrdinům“ se podařilo sponzorům vybudovat širší základnu pro potenciální využití

Výsledky:

  • více než 100 eventů mimo kurt
  • vyprodaná utkání all-stars (v roce 2018 15 000 diváků)
  • během 4 let došlo ke 400% nárůstu příjmů

Unikátní evropský příklad: Basketbalové centrum Valencie – José Puentes

co je to l´Alqueria del basket – pouze pro mladé hráče – ne pro profi

  1. dlouhodobý strategický projekt pro basketbal ve Valencii
  2. cílem projektu je vybudovat kreativní a atraktivní basketbal
  3. místní příslušnost dává hrdost, národní a mezinárodní význam nás činí unikátní
  4. sportovní komplex je jednoduchý, praktický a funkční
  5. sportovní centrum, kde se získávají znalosti, rozvíjí dovednosti a vychovávají talenti

Poslání: Přes basketbal řídit a rozvíjet sportovní i lidské vlastnosti mladých talentovaných hráčů. Hlavním nástrojem je vynakládané úsilí a klubová kultura.
Vize: Vybudovat ve Valencii referenční město ve vztahu k basketbalu!

Hlavní moto a vize:

  1. Vytvořit vlastní model: „Valencijská škola“ – být svůj, nikoho nekopírovat
  2. Pomoci basketbalovým týmům dostat se na vyšší výkonnostní level
  3. Rozvíjet ostatní aktivity spojené s basketbalem a pomoci „sportovní turistice“
  4. Hledání sebeuspokojení pro členy l´Alqueria jako patronů, kteří berou svoji činnost jako „poslání“

Strategický plán – jeho počáteční fáze a implementace

Cíle:

  1. zlepšování organizace – neustále se učení a zlepšování, vše být založeno na týmové práce, vytvořit vlastní model řízení a managementu, propojení a vzájemnost všech l´Alqueria týmů
  2. sport – první krok spojený se značkou: škola Valenci – čestnost a poctivost, budování leadershipu, vědět, jak dávat, nabízet i poptávat, pozorovat a analyzovat, podpora trenérů a budování jejich charakteru, stále chtít se zlepšovat, vášeň, komunikace
  3. tvořivý – vytvoření vlastních projektů a přístupů – neustálé vyvíjení systému, který není pouze o basketbalu a hráčích – důležití jsou rodiče, rozhodčí, trenéři, fanoušci atd.
  4. socializace – důležité je najít pospolitost a být v souladu se důležitými institucemi, které reprezentují sportovce a sportovkyně, trenéry, NBA, FEB, FBCV, FIBA atd.
  5. komunikace – důležitou hodnotou jsou lidé – je nutné se jimi zabývat, komunikovat, uznávat je a jejich práci, mít svého „patrona“
  6. správné využití – vědět, co kdo chce a potřebuje, respektovat trh
  7. rozpočet – kontrola rozpočtu, profesionální management, který s ním hospodaří, l´Alqueria má svůj vlastní rozpočet